torsdag 12 augusti 2010

Back in da hood.

Då har man varit snart en vecka i Umeå och jobbat på skolan. Det har varit toppentrevligt att vara tillbaka! Även om det var lite vemodigt att sticka hemifrån Kiruna. Jag har haft en toppensommar med polarna och även haft det trevligt på jobbet. Två tråkiga incidenter har det dock varit.

1. Min svärmor, Elinas mor, Siv, har blivit väldigt dålig och har legat på observation på Sunderbyn i någon vecka nu. Vi håller tummarna och hoppas att det går bra för stackars Siv. 

2. Vår gamla trotjänare Nova är numera inte längre bland oss. Mor och far tog beslutet till sist att avliva henne, 10 år gammal, men pigg som en valp, knäpp som en mentalpatient och härlig som ett SPA-besök. Det var himla tråkigt att få reda på, men hon har ju varit lite knäpp ända sen vi tog henne, och nu på sistone har hon varit väldigt orolig och olydig. Många fina år blev det dock med dig, lilla Nova! R.I.P.

Måste nämna den sista grillkvällen vi hade hemma oss mig. Förutom 3.8kg kött av diverse olika tveksamma sorter + kyckling, så åts det 900g potatisklyftor den kvällen. Till det så hade vi Martins überstarka habanero-salsa + en del andra smaskiga såser. Ingen gick därifrån hungrig kan man säga. Däremot gick alla därifrån med ett starkt (PUN!!!1!!!0) minne av salsan som nästan kunde väcka folk från de döda! Kändes för övrigt skönt och viktigt att få avsluta sista kvällen med en seger i Runebound..!

I sommar har jag nog slagit någon form av världsrekord i kaffekonsumtion. Det har varit absurda mängder de dagar jag har jobbat. Nu snackar vi minst 2l kaffe per dag. Perkulatorn på jobbet har fått jobba stenhårt, förmodligen så pass att pensionen börjar nog närma sig för den. 

Veckan Elina var upp, var nog den trevligaste. Antingen den veckan eller den veckan jag var till Boden för att hälsa på. Svårt att välja måste jag säga. :D

Boden hade vädret, svärföräldrarna, Boden-vännerna, hårklippning, shopping of madness (kanske lite överdrivet...), galej hos Sandra. 

Kiruna hade bake day of doom, den sköna löpturen, FF!, galej hos Jenny med lite sköna människor, och givetvis alla polare som var hemma.

Decisions, decisions..! What to choose..? Även om det kanske är tråkigt måste jag nog säga att det blir remi! 

Trots allt jobb så måste jag nog säga att sommaren har varit riktigt bra! Även om vädret i Kiruna har sugigt pung, så är det alltid skönt att vara hemma på lompis och träffa polare + familj. Synd bara att familjen inte har varit hemma speciellt mycket. Vi har som gått om varandra i ledigheten, tyvärr. Men sommarvädret är ju kvar i Umeå, så det är bara att njuta nu av det härliga vädret och de sista veckorna på Sjöfruskolan. Det har varit en ruskigt härlig tid!

Igår fyllde förresten brorsan och Peter år. Grattis åt de båda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar