onsdag 14 juli 2010

Recap sen senaste inlägget...

Första semestern man haft sen jag började på Sjöfruskolan är jag mitt uppe i. För att sammanfatta den första delen av min tid på Sjöfruskolan så kan jag bara säga - fantastiskt. Personalen (speciellt fripparna) har varit underbara och det har varit en fröjd att cykla till jobbet varje dag. Ännu mer de sista två veckorna då det var så otroligt fint väder och man lyckades för en gångs skull bli något brun! Jag har lärt mig otroligt mycket under den här tiden och även om jag några dagar har haft huvudvärk i slutet av arbetsdagen så är det inget att klaga över, för resten av tiden har varit så sjukt bra. 

Efter att ha varit ensam i två veckor(?) i Umeå så åkte jag hem till Kiruna (via en snabb-visit i Boden på onsdagkväll) och pussade lite på älsklingen som var mitt i ridlägret, men lyckades få ledigt på kvällen iaf.  Dagen efter var det 30 mil norr i tåg för att vara på Kirunas härligaste happening, Kiruna-festivalen alltså.

Kiruna-festivalen var otroligt najs som vanligt, massa folk att surra med och en massa goda ölsorter slank ner i trevligt sällskap. Det var häftigt att se Kent, för det är trots allt ett av Sveriges största band, och de har faktiskt en hel del bra låtar, även om man kanske rynkar näsan åt vissa av texterna. Tyvärr så blev det bara två låtar från deras bästa platta - Vapen & Ammunition. Men de har ju en hel del sköna låtar så man stod där och kollade på hela konserten. Det var för övrigt det enda bandet i år som man ville se. Willy Clay Band hade också varit trevligt att se, men de spelade så himla tidigt (20.00) på lördagen. Lördagskvällen avslutades i sedvanlig ordning med wokad älg och varma baconchips. Tokigt gott. :D

Nu på det nya jobbet i Kiruna så har det varit kul även där, trevliga kollegor, bra miljöer och härligt folk. Jag trivs där, och det var nog bra att jag hamnade där istället för det andra jobbet. Känns som att det är mer lärorikt och mer utvecklande för mig själv.

Nu njuter jag bara i Boden, tokigt härligt väder och givetvis en bunt mysiga människor att umgås med. Det har blivit en massa shoppande de två sista dagarna och jag har blivit otroligt nöjd med alla inköp. Idag köpte jag mig kortare hår dessutom. Med det avslutar jag inlägget med en bild på nya håret.


2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera