fredag 23 april 2010

Slut på arbetsveckan!

Denna vecka har gått ruskigt fort, och det har varit en trevlig vecka. Vi avslutade arbetsveckan med en KU (kompetensutveckling)-eftermiddag från 13.00-16.00 där vi surrade i smågrupper om HUT (Hållbar utveckling), något som är väldigt viktigt för vår skola då vi är en modellskola (WWF), med en massa miljötänk och liknande.

På vägen hem så hann det inträffa en rolig grej. Jag hade just hoppat på bussen och sattit mig tillrätta, då en tant av modell jättegammal klev på och satte sig just bakom mig, varpå två ca 18-åriga tjejer satte sig på andra sidan om mig, och en av dem satte upp fötterna på sätet mittemot (ett så kallat fyr-säte). Den här tanten såg det och hon var snabb med att peta på foten med sin käpp(!) och säga åt henne att avlägsna foten från sätet. Tjejen såg lite bestört ut men strax därefter såg hon lite skamsen ut. Det var en fantastiskt rolig syn att se den där 80-åriga tanten peta med en käpp, som bara äldre människor är tillåtna att göra. 

Nu är det kväll och damerna här dricker lite rosévin och jag smaskar på en Guinness. Mmm, Guinness!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar