söndag 18 april 2010

Fullt upp!

Ja, det var ett tag sen jag skrev något. Jag har tänkt uppdatera en massa gånger, men det har alltid kommit något ivägen. Jobb, trötthet, kaffebryggeri, städning, sömn, tv, dusch, etc. har varit de olika störningsmomenten. Jag har egentligen haft intressanta grejer att skriva, men jag har inte riktigt orkat. 

Jobbet flyter på, det är både roligt och lärorikt på mitt jobb. Jag är kvar i min fyra och jag anser själv att jag gör nytta där, vilket känns otroligt härligt, och jag har fått en hel del positiv feedback av lärare och fritidspedagoger. Så jag antar att jag sköter mina sysslor på ett bra sätt! Nu har jag dessutom fått lite mer aktiviteter som jag ska hålla i, vilket även det är både spännande och intressant. Bland annat så har jag tillsammans med två andra blivit ansvariga för ett elevens val (idrott - bollspel) där vi ska planera och hålla i lektionerna varje måndags eftermiddag.

Innebandyn har det varit ganska tungt med på sistone, väldigt få spelare som kommit på träningar/matcher och vi har flertalet gånger fått spela med noll avbytare på herr-sidan, och nu idag hade damerna inga att byta med. Men vad gör det, när en av tjejerna (som vi lånat in) spelar i IKSUs damlag, och som kom tillbaka från Stockholm igår från SM-finalen i innebandy som de tyvärr torskade. Hon var ganska duktig kan man säga. Sen hade vi en ruskigt bra målvakt som spelar i någon hög division, och två ruskigt duktiga killar som även de spelar i en ganska hög division. Säsongens första vinst var ett faktum!

Jag och Jonny spelade som kedjekamrater och de två "proffsen" fick spela med varandra. Vi vann matchen efter två mål från min klubba (bägge solomål: ett direkt från tekning från mittcirkeln där jag slog bollen mellan benen och gick på mål och drog in den i nättaket; den andra var en attackrusch bakom mål där ingen hängde på mig och där jag senare slog in den med backhand), ett från Jonnys, ett från Helena (IKSU-tjejen) och resten av proffsen. De två hade lekstuga allt som oftast, och det var en fröjd att se dem dribbla och skjuta som demoner. 12-6 blev slutresultatet och siffrorna hade kunnat vara ännu större än så, men deras målvakt var ruskigt bra.

Det kändes lite fuskigt att ta in såna duktiga spelare, men det kändes även väldigt bra att känna segerns sötma. :D Det var alltför länge sen man fick smaka på den! Det var näst sista matchen för säsongen och kommande söndag blir det den sista. Då skulle åtminstone en av dem som var med oss idag, komma och lira med oss igen. Det skulle kännas fint om vi kunde vinna ännu en match! :)

Partyparty var det förresten i fredags! Hemma hos Erik blev det en blandning av CoD: Modern Warfare 2, Singstar, Roxanne-ölleken, diverse Youtube-visningar, väldigt trevlig musik, och givetvis en hel del alkohol. Det var en riktigt trevlig kväll och vi kom hem kring 02-tiden efter en cykelfärd i den halvkyliga natten. 

Imorgon börjar en vecka full av jobb igen. Måndagar är dock väldigt sköna, för vi har möte från 8.30-9.30 och det är således en väldigt lugn start på dagen, jämfört med att vara i klassrummet. På tisdag fyller little darl år! Fast det blir först på söndag som vi får gäster, Elina tänkte tillsammans med Elena (and I'll do the dirty work? :p) bjussa folket på en liten buffé med lite smårätter och annat smaskigt antar jag. Det blir säkerligen väldigt trevligt!

Nu kanske det blir bättre uppdatering av bloggen! We'll see...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar