onsdag 28 april 2010

Massiv förkylning 2k10.

I söndags var det buffé med en massa gäster hemma hos oss. Vi började att baka och fixa grejer kring 10-tiden när Elena kom till undsättning inför buffé-fixandet. Elinas födelsedagsbuffé blev en hit, med en massa smaskiga saker (för många smaskiga saker egentligen), med höjdpunkter såsom tiramisu! och bruschetta. Nom nom nom!

Perfekt uppladdning med en massa godsaker inför säsongens sista innebandymatch? Ajj zink nott... Vi lyckades inte upprepa bravaden från förra helgen, men vi kämpade som galningar iaf. 4-7 blev det till slut, men det var väldigt jämnt hela matchen igenom. Det var i andra halvlek vi började tappa då vi hade ganska ont om folk. Men en helt okej match får man lov att säga ändå.

När jag kom hem igen och hade duschat och varvat ner, så började jag känna av rakbladen i halsen och jag kände på mig att nu blir jag sjuk... Mycket riktigt så mådde jag apkasst på måndag morgon men jag åkte till jobbet ändå (jag som tänkt börja cykla denna vecka dessutom...). Jag försökte att inte prata så mycket och barnen undrade vad det var för fel på mig när jag bara visade med gester och grimaser vad de skulle göra (eller inte skulle göra).

På kvällen var jag helt utslagen och jag orkade inte med ett jota. Jag kände direkt att jag inte kommer att orka pallra mig till jobbet dagen efter och nu är det andra dagen jag är borta från jobbet, men jag känner mig betydligt bättre. Har knappt ont i halsen, men snorig och lite hostig, samt att jag känner mig lite seg, är min nuvarande status. Det blir skola imorgon dock! Kan ju inte hålla på och fjanta mig med lite förkylning!

En av Elinas presenter i söndags var för övrigt en liten parvel vid namn Herman, som vi nu sköter om. Det är en liten, men söt surdeg! Vi ska röra i den 2-4 ggr/dag och mata den lite då och då i tio dagar, tills det blir ett bakverk av den! Det ska bli intressant att smaka på den!

På fredag blir det grillat och olut! Hoppas man är riktigt kry till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar