måndag 3 maj 2010

Whitsun

Imorse var jag trött och seg. Men med två koppar kaffe och 2h måndagsmorgonmöte så hann man bli pigg och rask innan jag gick in till klassen. När jag kom så var det dags för en engelska-diagnos för barnen. Det var för att se hur de ligger till i engelskan, de skulle kunna månader, dagar, högtider, tid, tal, osv. Jag kikade snabbt igenom papperet och jag nådde sidan där högtiderna var på. Jul och påsk var busenkla, men sen såg jag "pingst" och jag funderade en kort stund vad det kunde vara, men jag hade inte en susning. Som tur var hade varken ungarna eller läraren koll på vad pingst är på engelska, så jag slapp skämmas. Jag använde min eminenta iPhone till att gå in på ord.se för att få reda på att pingst heter Whitsun. Det hade jag aldrig hört innan, och det kändes väldigt märkligt att det var en av grejerna barnen skulle kunna... 

Fredagen som skulle bli sånt partande, blev inte så mycket partande av det hela. Elina började må jättedåligt kring 20.00 och vi gick hem, men en timme efteråt var hon pigg och rask igen. Hon hade ätit lite dåligt helt enkelt. Jag fick dricka en massa god öl iaf, och det var jag nöjd med. Man slösar bara bort en massa pengar på krogen!

Jag måste på stan till veckan för att införskaffa två saker:

Mörkläggningsgardinen med det passande namnet Blackout + en enkel gardinstång har högst prio. Vi har så tokigt ljust i vårt sovrum eftersom vi inte har några gardiner och den här passar ju perfekt i sovrummet. Den gör det mörkt och även svalt.

Andra saken är inte lika spännande (om nu den första grejen nu var det...) Det är alltså en cykelpump som klarar av mina racer-ventiler, eller Presta-ventiler om man nu ska vara korrekt, till cykeln. Däcken börjar bli tomma på luft och då rullar det ruskigt dåligt och det blir en pest att cykla. Så nu måste jag bege mig till gubbdagiset och köpa mig en pump som passar!

Just nu känner jag mig bara sugen på ytterligare en kolabulle. De är så sjukt smaskiga! NOM NOM NOM! 

1 kommentar: