söndag 28 mars 2010

Utskällning, match, godis.

Jag har varit i en fyra denna vecka, en ganska stökig fyra om jag ska vara ärlig. I fredags innan de skulle gå hem så gav jag dem en lång utskällning, för jag var less på hur de uppfört sig under dagen. I sju minuter så var tonläget högt och bestämt och den enda rösten som hördes i klassrummet var min. Jag predikade om hur viktigt det är att ha arbetsro och göra färdigt uppgifter i skolan, istället för att behöva ta hem för att slutföra dem. Det verkade som att det gick hem i deras huvuden, men vi får väl se vad som händer nu efter helgen, om de helt glömt bort vad som sades i fredags.

Jag åkte och köpte en trådlös router (som jag tänkt köpa ett bra tag) och lite annat efter jag hade slutat. Kvällen blev inte så spännande, för jag var trött och Elina pluggade (som vanligt).

Igår var det match för första gången på väldigt länge (eftersom Nolia-hallen varit avstängd och det har varit strul med match-ändringar) och vi var två killar och tre tjejer plus målvakt. Det vill säga, ingen avbytare hos oss killar och en avbytare hos tjejerna. Vi mötte dessutom laget som ligger trea i serien. Men vi gjorde en heroisk insats och det stod faktiskt 1-1 (efter ett riktigt snyggt mål av Karin) efter ungefär halva första perioden, men vi tappade markeringen ett par gånger innan halvtid och de hann göra tre mål, så 1-4 efter första perioden, vilket ändå får räknas som klart godkänt. I andra perioden gjorde de två snabba mål efter två grova försvarsmissar direkt efter tekning (som jag för övrigt vann båda gångerna...). Jag kände mig i bra form och visst var jag trött, men jag ville göra ett mål och det fick jag göra! Efter att ha sprungit upp längst efter högerkant så stannade jag upp, hade en av deras försvarare tätt i ryggen. Då bestämde jag mig för att vända in mot plan och försöka runda henne och få ett skottläge, vilket jag fick. Jag fick till en halvdan träff (rätt bana, men lite för löst skott) men bollen gick i "fel" hörn för målvakten och det kändes sjukt bra att få sätta en!

Vi förlorade förvisso med 2-10 men med tanke på förutsättningarna så ansåg hela laget att vi hade gjort en riktigt bra match och vi var nöjda med hur vi hade spelat. Vi var alla väldigt trötta efter matchen och jag mådde lite illa. 2x20min med ett avbrott på 5min är ganska tungt.

Vi käkade tacos igår och när jag var och handlade lite saker som behövdes till maten, så tyckte jag att det behövdes lite påskgodis också. Jag hade förvisso köpt ganska mycket godis dagarna innan, men min godismage behövde mer, så det fick bli mer nom-nom-nom. Godis är gott!

På tisdag åker vi till Boden, och på torsdag åker jag hem till Kiruna för att fira påsken där. Det var ju förvisso inte så länge sen jag var hemma, men det är alltid härligt att komma hem. Det ska även bli kul att träffa Torbjörn och Siv, om än bara för en och en halv dag. 

Nu vill jag bara att det ska sluta snöa! Damn you Uncle Frost!

2 kommentarer:

  1. Ibland begriper jag inte riktigt hur du tänker! Tur att du verkar göra det! ;)

    SvaraRadera
  2. Mats, att förlora och ändå känna sig lite nöjd är en hedersam förlust... ni får fixa lite bättre målskörd känns det som... ÖKA!

    SvaraRadera