fredag 15 januari 2010

Demon/Kalkon.

I torsdags kväll så fick jag vara med om två intressanta grejer. Att jag kan inta två olika skepnader under en match... I första perioden där hela vårt lag spelade grymt, spelade jag nog grymmast av oss alla. Min klubba bröt alla passningar och dribblingar och min klubba passade på lagkamraternas blad. Jag var en demon kan man helt enkelt säga. Jag hann även med två assists, eller om det blev ett mål och ett assist (beror på om Sandra var på bollen innan backen stötte in den i eget mål). Det var en sjukt bra pass rakt igenom två spelare till klubbladet på Sandra, som hade en back i hasorna som stötte in den... Det stod 4-4 i halvtid men det lutade åt vårt håll, men i andra började vi fippla med bollen och jag intog kalkon-skepnaden när jag vid 4-5 hade dragit två spelare bakom vårt eget mål och skulle springa upp med bollen, då jag på något sätt fumlade bollen och tappade den bakom mig... En av deras tidigare bortfintade spelare plockade upp den och kom halvfri mot målet och lyckades få in den på sidan om Jonny. Fy fan vad rutten jag kände mig! Sen började vi jaga som tokar med killarna som forwards och vi hade väldigt många bra chanser men de kontrade in några snabba och drog iväg... Det var jäkligt synd, för första perioden spelade vi ruskigt bra och vi borde ha nätat några fler gånger, men men... 

Vi har match på söndag och måndag och någon av dem måste vi vinna! De två nya tjejerna var riktigt duktiga och de var en stor del av förbättringen av vårt spel.

1 kommentar:

  1. Vad kul med innebandy, man får suga i sig när man är grym och glöm fort som f-n när man är rutten och skylla allt på sin utrustning... så till nästa match/träning nya möjligheter att gå bra... vinkla om bladet lite så är det förändringar eller lägga skorna i frysen i plastpåse så luktar de mindre osv... hare bra!

    SvaraRadera