söndag 13 december 2009

Ålidhemsafton.

Igår skulle Elina på Lucia-vaka på bion där tre "hemliga" filmer stod på schemat. Den skulle vara från 00-07 typ och jag fnissade lite åt henne eftersom  jag vet hur svårt hon har att vara vaken så pass sent. Jag kände på mig att det inte skulle vara några filmer jag ville se så jag avstod... Men Elina skulle först till Elena och Amars nya lägenhet och baka lite lussekatter. Hon hade inte hunnit åka speciellt långt innan hon ringde mig (jag som just börjat ladda inför Barca-matchen! Grr!) och kom på att hon hade glömt ta med sig en julgransfot från Caroline och jag var tvungen att rycka in som julgransfotsleverantör eftersom det är svårt att ställa upp en gran utan en julgransfot...

Jag åkte till Ålidhems Centrum och möttes av Elina som lyckades övertala mig att följa med hem till dem på en kopp kaffe, som senare skulle visa sig bli liiiite mer än en kopp kaffe. Men det var en bra övertalan eftersom det blev en riktigt bra kväll. Istället för att sitta ensam och kolla Barcelona lattja, så blev det att kolla Barca med toktrevliga Amar och dricka lite drinkar, kaffe och äta smaskiga lussekatter. Tack, Elina, för att du har en bra övertalningsförmåga! När Elina och Elena drog till Fredrik där "för-Lucia-vaket" höll till så stannade jag kvar och kollade tv med Amar och surrade på. Paradise Hotel XL var på och jag förklarade för Amar vilket fantastiskt socialt experiment det ändå är... Vi fnissade oss igenom halva programmet innan vi bytte till en intressant dokumentär om kriget i Liberia och därefter en dansk dokumentär om prostitution där journalisterna använde sig av dolda kameror och avslöjade en massa sliskiga hallickar, otäcka jurister/revisorer/advokater... 

Klockan hann bli 00.30 och nästa buss skulle först gå 01.25 typ så jag orkade inte vänta på den utan jag tog en rask nattpromenad hem med musiken från min iPhone i öronen. Det första jag såg när jag gick förbi Ålidhems Centrum var en polisbil utanför Krogen där två stökiga killar fick ta plats i baksätet... Typiskt Ålidhem! Gangsta-hood! Och lera och gegga! Ålidhem, buäää!

Strax blir det innebandy-match! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar