tisdag 8 december 2009

JulBo(r)d(en).

I fredags kom Torbjörn och hämtade oss från Umeå. Efter en kort paus så tog vi våra grejer och Bender i bilen och det dröjde inte länge förrän han på sitt vanliga vis började jama och strax därefter kändes en välbekant osande doft. Jahapp. Då fick vi stanna för första gången och göra rent bur och katt. Därefter hann vi väl åka en halv mil eller något och åter igen var vi tvungna att stanna, men som tur var så blev det sista gången under resan. Han låg helt lugnt och tyst efter det. Jag körde till Boden och det var hyfsat lugnt på vägarna. Vi kom fram kring 23-00 nån gång och det var skönt att köra upp för Fiolvägens uppfart efter några timmars körande...

I Boden var det trevligt. Mycket trevligt sällskap, mycket bra sport på tv och mycket trevligt julbord som avslutning på söndagen. Vi åkte buss från Luleå några timmar efter julbordet och det var en buss som åkte in tamejfan överallt. Nämn alla småställen i Västerbotten och du kommer att pricka rätt på 90% av alla platser den åkte in till. Det var som vanlig  några konstiga människor på bussen som givetvis satt bredvid oss. En kille som såg ut att ha väldigt dålig syn och han stirrade en hel del på allt och alla. Han såg ut att ha någon mildare grad av CP eller något sådant.

Sen hade vi en skitstörig figur som satt emot mig som hade en Nokia 3310 från 90-talet med en sån där cool grej som blinkar i tid och otid... Och hon hade den riktad mot mig hela jävla resan. Hon snackade i telefon från Luleå till Skellefteå... och när man försöker sova i en nedsläckt buss med en grej som ger ifrån sig ett sjukt epilepsi-framkallande-sken lite nu och då, så är det svårt... 

En bra grej med bussen var att den stannade vid Mariehems centrum och därmed behövde vi inte ringa efter taxi (nästa buss gick nämligen vid 05 och vi kom till Umeå vid 01.00). Knäpp-Elina började att pynta julgranen direkt när vi kom innanför dörrarna! xD Och nu har hon (med lite hjälp från min sida) pyntat mer eller mindre klart i lyan. Det blev himla fint med alla koner som lyser. Mycket läckra koner! Nu är det snart jul!

3 kommentarer:

  1. Tss! Jag vill bestämt minnas att jag bad om hjälp varpå Mats satt en lång stund och svor i soffan med en pumla utan snöre och ett snöre att knyta fast. Resultat? Inget snöre i pumlan.. Vill ni veta hur många pumlor jag satte fast snören på? 24 st...

    SvaraRadera
  2. Julgranen var jag inte delaktig i. Förutom lite svärande... Men jag vet inte om det var så mkt till hjälp. :p

    SvaraRadera
  3. Julgransklädning är kvinnogöra!
    De hänger ju ändå om allt man under vedermödor hängt upp.....

    SvaraRadera