söndag 27 september 2009

Kvalitets-söndag.

En kvalitets-söndag behöver inte bestå av så mycket mer än två riktigt bra filmer, lite pizza, mycket kaffe och en darl som noppar ens ögonbryn.

Två bra filmer som sagt. Efter en väldigt seg förmiddag och en Elina i behov av lugn och ro med hennes plugg så tog jag min laptop till sängen, smackade in Kiss Kiss Bang Bang, la mig i sängen och drog täcket över mig. Kiss Kiss Bang Bang kan man se hur många gånger som helst. En helskön film med Robert Downey Jr och Val Kilmer i huvudrollerna. 

Efter lite pizza och kaffe så var det dags för film numero dos, vilket blev 300. Den legendariska Frank Miller's serietidning som Zack Snyder förvaltat otroligt bra. En actionorgie utan dess like. Gillar man inte action, så bör man inte se den. Gillar man action så måste man äga den!

Just det. Pizza var det också... Efter ett litet misstag från min sida så åt jag en halv-veggo-pizza som bestod av räkor, champinjoner, tomat och ost. Jag i min enfald trodde att basen var tomat, ost, skinka på pizzorna, men så var det tyvärr inte. Så en halv-veggo-pizza fick slinka ner ändå. Den dög!

Justija, innan 300 så fick Elina noppa mina ögonbryn. Det gör tokigt mycket mer ont än när jag själv gör det. Men det går för länge mellan gångerna jag gör det så det är bra att little darl håller koll på dem. :D Hon får även utlopp för sin sadistiska sida. Medan jag gnyr och skriker som en liten flicka så fnissar hon då och då och tycker jag är fånig. It hurts, woman! It hurts!

2 kommentarer:

  1. Äsch! Sluta upp med att gnäll och ta det som en man!

    SvaraRadera
  2. Jag som spänt väntade på att få höra fortsättningen på vaskrensningshistorien...

    SvaraRadera