söndag 6 september 2009

Irritation, uppståndelse, glädje.

Gårdagens kväll var konstig. Jag vet att alla tidningar och media skriver halva böcker om gårdagens Zlatan-mål. Men jag måste också få skriva lite om det. Efter att ha kontrollerat hela matchen och spelat en väldigt rolig och offensiv fotboll så ledde Sverige bara med 1-0 efter 79minuter. Sen kom den där omtalade straffsituationen som både jag och Elina inte tyckte var något. Isaksson är millimeter från att få mer av handen på bollen men där ligger bollen i mål och det är kört känns det som. Men den där extraväxeln som de talade om efter matchen, fanns där och Sverige hade intentioner att få in 2-1, och när anfallet just innan Zlatans mål blev avbrutet av en ungersk back så kändes det definitivt att det var kört. Men en fantastiskt rutten insats av nummer 13 i Ungern och en ruskigt härlig prestation av Zlatan så stod det faktiskt 2-1. Det kändes italienskt att göra mål i övertidsminuterna... Men men... Elina var tvungen att lugna ner mig och jag gjorde väl det efter en stund men det var en sjukt härlig känsla jag hade efter matchen. Sverige lever i allra högsta grad. Malta på onsdag och där tycker jag vi gör en 5-6mål. 

Jag måste ge cred till Elmander som sprang som en gasell ända tills han blev utbytt. Jag hade räknat ut honom på förhand och det skulle jag inte ha gjort. Han var ruskigt jobbig för försvaret och en vitamininjektion för Sveriges anfallsspel.


Idag blev vi klar med Band of Brothers också. Del 10 såg vi idag och jag måste bara säga att det är en sjukt välgjord serie. Om jag hade haft fem tummar så hade den fått fem tummar upp.


Tre Kronors bedrift att ha bandysiffror emot sig orkar jag inte ens kommentera mer än så här. Insane! Kim Kunnas expertkommentarie i studion är fantastiskt härligt att lyssna på. Gillar den karln skarpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar