tisdag 11 augusti 2009

Sommaren 2009 över, enligt träden.

Ja, nu kan man väl säga att sommaren snart är över. På vägen till Gällivare idag (farsan skulle kontrollera sina ögon) så noterade jag träd längst efter vägen. Vissa var inställda på att det snart var höst, ett tiotal gula löv här och där i en annars helt grön skog. Såg rätt lustigt ut måste jag säga.
Det som var en kass sommar till en början utvecklades till en ruskigt varm sommar. Till och med i Kiruna. Härligt med värme!

Den senaste veckan har jag, Anders, Micke, Martin och Mats kollat Generation Kill. En miniserie på sju avsnitt a 1h långa. Det var en ruskigt bra serie. Inte så mycket eldstridande, utan mer fokuserat på ett spaningsförband där Alexander Skarsgård gör en ruskigt bra insats som sergeant Brad "Iceman" Colbert. Det är många karaktärer som man gillar och det är bra rollprestationer över huvudtaget. Man känner sympati med löjtnanter som får skitordrar av högre befäl, man känner ilska när idiotbefäl gör korkade grejer osv. En riktigt bra serie! Det var mycket skratt och avsnitten gick fort att beta av. Skulle nog ranka den högre än Band of Brother faktiskt. Och det säger inte lite! Blir ett inköp så småningom känner jag.

Några veckor sen jag bloggade och jag glömde bort att blogga efter Sussis intressanta födelsedagsfest där temat var "par". Dvs, kända karaktärer som är mer eller mindre ett par. Min lott föll på Peter Pan och min partner var ju då Tingeling så klart. Elina var Wilma Flinta med sin Fred Flinta. Det var en intressant fest med folk som varit väldigt seriösa med sina outfits. Peter Pan var ju inte kanske det enklaste att hitta grejs till. Gröna tights till en kille som är 1.87, finns ju i alla klädaffärer har jag hört. Och en tunika till det då. Easy Stuff! Nåväl, jag kom på snilleblixten 2h innan jag åkte till Boden. Mina lumparlångkallingar! Det blir ju kanonfint! Sen tog jag även med två andra lumparplagg som skulle kunna funka som överdel utifall jag inte skulle hitta något annat. Men jag hittade en illgrön t-shirt i Luleå som jag klippte till ( lite för mkt!). Men vad är Peter Pan utan sitt svärd!? Jag utiliserade svärfars såg och bandslip för att få till mitt überfina svärd. (bilder kommer)

Det var en trevlig fest med supergod sushi och en mkt god tårta, samt mkt trevligt folk. Spotta gelegrodetävlingen var ett väldigt härligt inslag under kvällen. Vårt lag vann ju så klart. Visste väl att alla års träning av spottande under tonåren skulle komma till nytta nån gång! :D

Tyvärr så fixar inte iPhonen att skriva inlägg på bloggsidan så det här inlägget kommer senare än det borde! Skrivit det i anteckningar medans jag väntat på farsan...

Oh well, lite bättre uppdatering nu. Eller som "Iceman" skulle ha sagt: Stay frosty. Var beredda på mer inlägg!

2 kommentarer:

  1. Utilisera är ett fånigt ord, sluta använda det på det där sättet lill-muppen!

    Höll $du på och spottade under tonåren?

    Och, vadå stay frosty? Vad skulle han sagt det om? "Jag är hungrig, eller som Bamse skulle ha sagt; Vi har två cyklar!" ungefär ;).

    SvaraRadera
  2. Utilisera är ett av mina favoritord! Damn you!

    Klart man spottade! Alla killar gör det..! Speciellt de som snusar. Eftersom jag inte snusade så var det grupptrycket som fick mig att spotta. Spotta eller snusa hotade dem med!

    Stay frosty = var på alerten/beredda. :p Varför får jag inte skriva som jag vill!!! :'((((((( Du som fick mig att börja blogga (via pistolhot förstås), och jag får inte skriva som jag vill!? PFFt! :D

    SvaraRadera