söndag 16 augusti 2009

Skööön helg.

Helgen har varit väldigt skön och trevlig. I fredags så var det bastu hos Anders och några öl, sen drog vi vidare till Roger där Anders snodde mina skor så jag fick gå i hans 42or eller vad han har, när han var ute och snackade med en tjej i telefon! Jäklar vad små fötter alla har! Tur att little darl hittade ett par riktigt snygga skor som var på rea för 150:-, ord pris, 900:-. Ibland, bara ibland är det tur att man har stora fötter. ;)

Igår var det grillat och fest hemma på Deltavägen där vi var 10st, Kjelle och GB + Jocke medverkade som de "utomstående". Resten av gästerna var ju bara kändisar... Det åskade som aldrig förr igår på dagen och regnade, men regnet slutade innan vi skulle börja grilla och därför fick vi avnjuta lite grillat kött, grillad haloumi och grillade majskolvar (MUMS!). Majskolvarna är helt löjligt goda, och halloumins gnirkande (Elinas Copyright-skyddade ord) + köttet gör att man blir obscent mätt och belåten. Sen en efterrätt bestående av banan, grädde, glass, Fingers (no pun intended!) och riven choklad ovanpå hjälpte inte direkt till att bli hungrig. Magnus hade köpt några öl också, brittiska ales. Den första som hette Carling var en otäck öl ifall den inte var jättekall. När man öppnade den och man var lite långsam att hälla så rann det ut hur mkt som helst. Intressant värre..!
Den andra kommer jag inte ihåg vad den hette, men det var en mörk ale som var riktigt god. Men en annan öl jag druckit här hemma under sommaren heter Liberty Ale och är från USA. Den är riktigt riktigt god. Mumma!

Det var ett härligt samtal inatten till little darl som var väldigt glad och härlig att prata med. Längtar tills jag får träffa henne igen! Förhoppningsvis inte så länge kvar. ;) Det hade varit roligt att vara med dem i Umeå, men är det tjejkväll, så har jag lite svårt att få vara med..! Det har varit en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar