söndag 16 maj 2010

Jag ska putsa, jag ska feja...

Jag har gått och småputsat och småfejat den senaste veckan i köket. Mest för att Elina har tentapluggat och jag inte kunnat storputsa och storfeja, som jag egentligen har haft lust att göra (ja, jag vet att jag är knäpp, men militärtiden lärde mig ett och annat i ordning och reda - permis på freda'! :D)

Skinande vitt överallt i köket (om du hittar något smuts så är det garanterat något på kameralinsen!)


Inte så spännande inlägg kanske, men men...

I fredags jobbade jag från 10-14. och vi var i princip ute hela den tiden i solen och värmen. Vi fick även Piggelin att smaska på ute i det sköna vädret. Våren kändes verkligen som att den äntligen hade kommit. Dock tokåskade det på kvällen i drygt en timme och luften var sjukt kvav.  På lördagen var det tokigt fint väder igen och man såg folk utomhus överallt. Det var mycket trevligt!

Ikväll är det Kanada - Sverige och där hoppas jag att Sverige kan spela lika bra som första perioden mot Lettland. Då blir det nog garanterat en seger, om nu inte Kanada får sina kötta-puckar-på-kassen-mål. Samtidigt som hockeymatchen pågår, så är det även Barca - Valladolid, sista matchen för säsongen och Barca behöver bara spela sitt vanliga spel så bör de ta en enkel seger och därmed säkra ligatiteln. Hoppas Zlatan får vara med i startelvan och göra en grym avslutning på säsongen, helst pytsa in två mål.

1 kommentar:

  1. Visitation Soldat Mäki,

    Giv vakt!

    Ser ut som kungen kan sörpla i sig soppa från diskbänken.

    Håll ordning ty det förfaller fort!

    Ett skinande kök är ett bra kök även i det civila mörkret.

    klart godkänt!

    Manöver.

    SvaraRadera