måndag 8 mars 2010

Day one.

Idag var det alltså dags för mig att börja jobba på Sjöfruskolan. En skola som invigdes i höstas, vilket innebär att den är sjukt fräsch och grymt hi-techig. Active-boards i varenda klassrum och liknande grejer... 

Jag går bredvid en fritidspedagog, tillika IT-ansvarig, vid namn Robert, som är grymt skön och trevlig. Eftersom det är sportlov denna vecka så var det inte många elever som var på fritids idag, vilket gjorde att det var en väldigt lugn dag och det fanns tid att ta in alla nya intryck. Det känns som att det kommer att bli en riktigt bra tid, dessa sex månader jag kommer att vara där. Tills vidare kommer jag som sagt vara i Roberts fotspår och jag kommer nog snart att få reda på lite bättre hur min anställning kommer att fungera i framtiden. Lite lektioner kommer jag förhoppningsvis få ha, men vi får väl se. Det blir nog klarare efter denna vecka när jag haft möte med skolområdeschefen!

Ikväll var vi och såg Alice i Underlandet 3d, och den var riktigt trevlig. Orkar inte skriva så mycket mer om den just nu. 06.43 steg man upp idag och det blir ungefär så varje dag, så man bör ju få sig lite sömn. :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar