tisdag 16 mars 2010

The beginning and the end.

I måndags var det alltså dags för det riktiga skollivet. Eftersom det var sportlov förra veckan så var det otroligt lugnt i jämförelse med vad dessa två dagar har varit. Jag kommer att vara i två olika klasser denna vecka, för att rekognosera hur det står till i klasserna. De kommande veckorna skulle jag tippa på att jag kommer att vara i några andra klasser, och därefter få ett beslut av rektorn vart jag till slut hamnar. Jag kommer förmodligen fortfarande vara rastvakt och vara på fritids när skolan har slutat, men det har varit rätt skönt... Lirat fotboll och gått runt skolgården och se till att barnen inte gör illa sig/bråkar, etc.. 

Det har varit trevligt än så länge och det tar ju ett litet tag att lära känna barnen, men i och med att jag även är på fritids så går det fortare att lära sig... Jag tror att det här jobbet kommer att bli riktigt trevligt, och jag känner redan nu att det var ett klokt beslut att ta ett studieuppehåll, även fast det dröjer ytterligare sex månader innan jag blir färdig. Men, men... 

Nog om skolan för tillfället, och över till något mycket viktigare! Idag när jag skulle göra kaffe åt oss här hemma, så gjorde jag iordning bryggaren och slog sedan på den. Jag gick därefter till sackosäcken och surfade lite. Någon minut senare anade jag oråd. Det välkända ljudet hemma hos oss, kaffebryggarljudet alltså, kunde ej höras och en bestört Mats rusade till kaffebryggaren och kollade till den. Den var helt tyst, men lampan lyste och jag känner att jag inte har desto mer kunskaper om reparation av kaffebryggare så jag tror nog att det är dags att helt enkelt låta den vila på elektronik-kyrkogården. R.I.P Krups ProAroma FMD3. Du var en god (pun intended) vän och ställde alltid upp för oss, tills en dag då du inte längre orkade med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar