fredag 1 januari 2010

Nolltio.

2010 är ett dåligt år och det kommer att fortsätta vara dåliga år framöver. Man kan inte säga nittiosju, eller nollåtta, utan man måste nästan säga tvåtusentio och det tycker jag är besvärligt!

Nyårsafton gick i köttkomans namn. Jag, mamma och pappa åt fondue innan jag drog till Anders. Mängden oxfilé innan vi började äta - 1.6kg. Mängden oxfilé efter fondueandet - 0kg. Mamma åt cirka 300g, jag åt nog kring 600g och farsan var värst med cirkus 700g... Det var ingen dålig åtgång av oxfilé och osten. Helt absurt gott var det. Det var på tok för länge sen jag åt fondue. Det är nog i särklass det godaste jag vet!

Hos Anders blev det en jäkligt trevlig kväll med mycket surr, Sverige - Finland och fotboll. En typiskt bra killkväll! En kväll som någon annan sågade vid fotknölarna. :p Jag var iaf nöjd som tusan med dagen/kvällen.

2010 har börjat och vi får väl se vad den leder till! Blir säkert ett bra år.

4 kommentarer:

  1. Det fattar väl alla (utom ni, uppenbarligen), att man inte kan se sport på nyårsafton!!!!! Då finns det ju en miljon saker man hellre gör. Dessutom är det att förminska nyårsafton till vilken vanlig hockey-torsdag som helst.. Ni var elaka med nyårsafton som gjorde så! Dummar er!

    SvaraRadera
  2. TJUGOHUNDRATIO! Bara fjantar som säger tvåtusen fortfarande. Sen varför i hela friden skulle du säga nolltio? Du sa väl ändå inte nollnollnio? Det låter som en dålig översättning på brittiska agenter från MI6.

    SvaraRadera
  3. pfft, ni tjejer är ju konstiga!

    Tjugohundratio tar ju typ tjugohundratre sekunder att säga. Nej, det är alldeles för långt så det går bort! Nollnio, nollett. Kom inte och säg att du alltid brukade säga 2009? Blurgh på dig isåfall!

    SvaraRadera
  4. Jag sa inte alltid tjugohundranio, men det motiverar väl ändå inte att jag ska säga nolltio din mupp? För det blir ju en siffra för mycket! Man säger de två sista siffrorna och and be done with it. Idag är det "femte januari tio" och så här kul kommer vi ha det ända tills vi dör...för jag har svårt att tro att vi får uppleva ett till coolt 90-tal ;)

    SvaraRadera