onsdag 11 november 2009

Män som hatar kvinnor.

Efter allt påtryck om att jag måste läsa den så lånade jag den och de två andra från Millenium-serien häromdagen av Granlund. Så nu har jag en 1500-2000 sidor att plöja mig igenom. Jag har kommit ca 160 sidor och det har gått snabbt att läsa. Det har börjat bra och jag tycker om hans skrivsätt. Enda jag har stört mig på är överanvändningen av "dot.com" + ett synonym; dot.com-företag, dot.com-era, dot.com- ja, ni förstår säkert... Boken är ju förvisso något år gammal men jag har aldrig gillat uttrycket "dot.com". Jag blir dock inte tillräckligt störd av dot.com-användandet så att jag kommer lägga ner läsandet, så det blir att fortsätta läsa. Granlund utlovade att del två och tre ska vara bättre, så det är bara att kötta på med läsandet, även om jag tror att denna bok kommer att vara riktigt bra den också. Sen måste man väl kika på filmerna så småningom..!

4 kommentarer:

  1. Ett synonym till vad? och vad vill du man ska kalla det istället? eller är det dot(punkt)com som stör dig?

    SvaraRadera
  2. Mycket gemensamt, har vi!
    Elina, Karbad, anti-styrplatta, NCIS, Kiruna, godis, öl
    uzw.
    Listan kan bli lång....

    SvaraRadera
  3. Oj, inte ett synonym. Ett substantiv menade jag förstås... :D

    Hmm, jag vet inte riktigt, Elin. Men dot.com låter fånigt och det finns inget du kan göra åt saken!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker det fjantigaste är att det är ett RAS-syndrom...Tycker de ska ta bort punkten :P

    SvaraRadera