söndag 15 november 2009

Bokeri och banderi.

Om ni läst kommentaren min till förra inlägget så blev jag alltså klar med Män som hatar kvinnor igår kväll. Jag började läsa på del två, Flickan som lekte med elden, samma kväll och den har varit rätt så angenäm hittills. Män som hatar kvinnor var en riktigt bra bok, jag hade höga förväntningar på den eftersom den varit så hajpad och jag behövde inte bli besviken någon gång under bokens +500 sidor. Jag hann ca 100 sidor igår av del två och som sagt, so far so good.


Idag hade vi match mot tabelltvåan. Det var jämnt till en början men sen började de flaxa in en massa styrningar och de började dra ifrån, men vi kom tillbaka och reducerade, men sen gjorde de ett snabbt mål och vi låg efter med två-tre bollar konstant. Det var dessutom rätt många i vårt lag som hade varit på rajtan-tajtan igår och därför var lite slitna. En intressant sak som hände under matchen var när en motståndare slängde klubben för att stoppa en passning och domaren dömde ingenting, utan sa bara att han skulle lugna ner sig... Riktigt ruttet, det är väl en tvåa direkt tänkte jag när det inträffade, men jag var lite osäker men efter att ha kikat upp på nätet så insåg jag att jag hade fullkomligt rätt.

"6 UTVISNINGAR
605 Förseelser som leder till 2 minuter lagstraff (fortsättning)

7) När en utespelare deltar i spelet utan klubba. (inget förseelsetecken)
Detta gäller inte när en målvakt lämnar sitt målområde och tillfälligt bedöms som utespelare."

(saxat från http://www.innebandy.se/Global/SIBF/Forbundsinfo/dokumentbank/Regler%20och%20bestämmelser/Regelhandboken%202006.pdf)

Nåväl, de var snäppet bättre än oss, och vi fick ett bortdömt mål igen eftersom domaren var dåligt placerad och inte såg att bollen gick ribba in och sen petade målvakten ut den snabbt som ögat. Men som sagt, Traktor Zetor (ehh, fint namn?) var bättre än oss och vann därför rättvist. Det blev tyvärr inga mål för undertecknad men jag hade ett skott som skulle ha letat sig in i målet om det inte vore för målvaktens långa fingrar i sista sekund. 

Nu har nästan all snö försvunnit efter allt regnande idag och det känns konstigt att inte ha snö i november... Slask är fan inte kul alltså. 

Imorgon håller jag tummarna för little darl som skriver mega-tenta. You go, girl! Ikväll, lite mer flicka som leker med elden kanske...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar