söndag 4 oktober 2009

Söndag, sweet söndag.

Idag var det kanelbullens dag... Elina var glad i hågen och bullbakningssugen, jag var mest äta-för-många-bullar-sugen. Vi åkte och handlade lite grejer från ICA och strax efter vi kommit hem så uppmärksammade Elina att det inte fanns nog med kanel. Så jag fick använda min übergrymma cykel än en gång och trotsa kylan och regnet för att åka och handla kanel + en kavel som vi inte heller ägde. När jag kom med de essentiella grejerna så kunde little darl fortsätta med sitt ljuvliga bullbakande. Fast frågan är ju om inte degen + fyllningen är godare än en färdig bulle? Njae, kanske inte... Man kan ju inte äta lika mycket deg som man kan äta färdiga bullar. Dessutom är det inte lika gott att äta en massa deg jämfört med färdiga bullar, tillsammans med en liter kall och god mjölk! Mjölk är vansinnigt gott! 

Jag vill förresten ha helgolandskakans dag. (Windsor-kaka typ, fast mycket godare!)

Imorgon ska jag på vårdcentralen till en distriktssköterska så hon kan undersöka om jag har eksem eller något annat häftigt. Jag har nämligen extrem klåda på händer, underarmar och i armvecken stundtals, vilket har medfört att jag är väldigt röd och har utslag på nämnda kroppsdelar. Jag smygkliar när Elina inte ser för annars smackar hon till mig! Har funderat om jag ska anmäla henne för mansmisshandel men jag avvaktar en stund till.

2 kommentarer: