måndag 12 oktober 2009

Nice, sweaty Monday evening!

Jag gjorde comeback med min Fat Pipe-klubba idag i Ålidhemsskolans gympasal. Först en rask cykeltur dit på 15min, sen 2h innebandy-träning. Gissa om någon vid namn Mats Mäki kommer vara halvt invalid den kommande veckan... Det var riktigt skoj och känslan börjar komma tillbaka så smått. Att plocka ner höga bollar var svårare än vanligt idag. Men skottet var iaf godkänt. Drog upp ett skott i krysset från hyfsad distans. Det var väl min prestation för kvällens träning. :p Variationen i mina passningar kunde gå från stenhårda direkt på bladet efter backen, eller 3meter för långt åt något håll. Något som måste finslipas. Men det kommer, det var som sagt väldigt roligt att få spela lite innebandy igen, vilket kommer att uppta mina måndagskvällar framöver.

Efter den sega cykelturen hem till Mariehem så stretchade jag och värmde varma mackor med ost och champinjonstuvning på som vi hade sen helgen och drack en massa vätska. På min begäran så hade Elina sparat en Plopp och Ahlgrens Bilar som snabbt slukades upp. Vansinnigt gott! Nu funderar jag om man inte skulle tjuva lite med bea-chips. Men nu, först en dusch och sedan gottestund för armarna med lite Flutivate och Canoderm! 

Vill tacka för alla trevliga samtal, sms, mail, facebook-inlägg osv! Det har varit en riktigt bra dag.

1 kommentar:

  1. Nobody likes you when you're 23
    And are still more amused by TV shows
    What the hell is ADD?

    SvaraRadera