tisdag 25 augusti 2009

Sista kvällen i Boden på ett tag.

Idag kom jag till Boden. 17.00 var klockan ungefär. Jag fick som sagt betala hela fyra svenska kronor för att ta mig cirkus 30 mil. Det är ganska billigt. Man skulle nästan kunna säga att det är lägre än Glocalnet!

Idag har jag fått ett väldigt mysigt besked. Jag ska få låna stålars till nästa sommars sommarjobb och köpa en bärbar dator (det var en karl med lysande spelblick som tyckte att jag var i behov av en sådan). Det blir en riktigt fin tänkte, den var 1500:- nedsatt just nu och jag får Core-processor, 4GB ram, 320GB hdd och diverse annat fint. Me likey! Nu ska jag bara köpa en HDMI-kabel så jag kan koppla in den i tvn och njuta av film där istället från 19tumsskärmen på datorn... Man har som inte idats börja flytta runt och möblera om för att kunna glo på datorskärmen om både jag och Elina ska se. Det har ju funkat när bara jag har kollat Dexter, Weeds eller något annat på datorn... "Datorn är specialdesignad med ett läckert safirblått chassi." dessutom!

Nog om datorn... Vi åt en alldeles utsökt middag (sista grill-kvällen för i sommar mest troligt?) som bestod av grillade kycklingfiléer, någon sorts rostade grönsaker-mix, norrmejeriers? lyxiga såser, senap, vitt vin och scharlottenlök eller vad den heter och champinjon-kantarell-sås. Det var en alldeles ljuvlig middag. Sen kaffe och fika på det. Mumma tycker Mats! Vi kollade även Sverige - Ryssland i fotbolls-em. Lysande första halvlek av svenskorna, katastrofal match av ryskorna. Hur många misstag gjordes det totalt egentligen!? Jisses! Oh well, hyfsad underhållning var det iaf. Resten av kvällen har varit lugn med lite packande och lite glass och lite allt möjligt.

Nu till filmer jag vill se på bio:

- Bronson. En brutal film om en brutal snubbe som utlovar brutal action och brutal berättarröst.

- Inglorious Basterds. Tarantino. Måste ses helt enkelt. Ska tydligen inte vara så mycket action, utan väldigt mycket sköna dialoger och sånt. Men givetvis så när det är action så är det väldigt våldsam sådan, skalperingar på nära håll och liknande.

- Public Enemies. Christian Bale och Johnny Depp. Kan det bli dåligt?

- Harry Potter och halvblodsprinsen. Jag har inte sett den än. Jag vill se!

Sen är jag fånigt nog lite så där halvsugen på att se G.I. Joe: The Rise of the Cobra... Mest för att man lekte ju lite med sånt när man var yngre. Jag har dessutom en G.I. Joe-serietidning (Magnus säkert) någonstans.

Vi har ju ett antal filmer och Band of Brothers väntandes hemma i lägenheten i Umeå som måste ses. Har ju inte sett Transformers än... Ettan alltså. Sen vill jag väl dra iväg en beställning på Generation Kill-boxen (vill ha!) och ett antal andra filmer som jag inte sett än (t.ex Watchmen!)... Men men, man är ju inte direkt tätast i Sverige just nu.

Nästa gång jag skriver är det från min egen dator. I Umeå! Toodles!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar