torsdag 25 juni 2009

Tis is Thursday of Kiruna Festival!

Torsdag, en dag efter jag kom hem från Boden. Första "riktiga" dagen för Kirunafestivalen, men tyvärr inte så spännande artister som det har varit tidigare år... Willy Clay Band, Anton Björkenvall osv. Istället var det same-jojk med Jannok, visserligen helt okej, men ingenting som sätter sig direkt. Hon hade ju en same-version av Abbas Waterlou, men det funkar inte egentligen. Nej tack till jojkare.

Kvällen var trevlig med farsan, syrran och Peter som sällskap till festivalen, där vi blev fler allt eftersom. Jag hamnade med Anders, Tony (my beloved Tony Montana! som bor i Umeå som jag fick mycket snack ur) och Danne Flygare. Det var himla trevligt och att få öl av KGS-chefen och farsan var väldigt uppskattat. Himla trevlig karl var det.

Delen med Anders och gänget var extremt mysigt och jag träffade även min gamla vän Baggen som eventuellt var på väg till Umeå med sin tjej till hösten. Det var jättekul att höra att han och hans flickvän eventuellt var på väg till Umeå!

Det var en jättekul kväll där familjen och vänner var inblandade till stor del och jag mådde gott hela kvällen. Tyvärr när jag kom hem så såg jag på Aftonbladet.se att Michael Jackson har dött. En hemsk nyhet... :(

3 kommentarer:

  1. WaterloO...varför är det plötsligt jag som måste rätta stavningen i Mats och Elinas bloggar? Tssk...

    När jag var på Kirunafestivalen spelade Nationalteatern och Bonnie-M, det var helt klart godkänt startfält.

    SvaraRadera
  2. Du har glömt ett H i rubriken också! Och lugna dig med ölen, det var för många redan på midsommar din luns!

    Dessutom hoppas jag att du inte skojar och tänker ungefär "höhö, vad hemskt att Michael Jackson har döt, höhöhö, typ NOT!" för då får du inte bo på Mariehem mer!

    SvaraRadera
  3. Nej, det är inte ett missat "h" i rubriken. Däremot ett missat " ' " före "tis" om man ska vara petig. Men ja, ifall ni vill tro att jag gjort ett stavfel där, go ahead. :)

    Waterloo, schmaterlou! :p

    Nej, jag skojar inte om Michael Jackson. Han var en stor artist, vilket gör det väldigt tragiskt att han dog. Varför tror du ":(" var i slutet..?

    SvaraRadera