måndag 25 maj 2009

ze Calf is doing magic once again.

Mmm, om ni läst Elinas blogg så var hon förgrymmad över den Coca Cola Zeron som blev till 90% is igår. Idag när jag öppnade den så smakade den som en vanlig Coca Cola Zero. Var riktigt god. Annars brukar drickor som blivit till is vara ganska äckliga, men den var riktigt bra. Gott gott, och Elina kunde inte gnälla över den heller! Ooops, I did it again!

Vi var på stan, jag och min lilla gosälskling (efter jag blivit övertalad av den lilla söta saken). Elina behövde nämligen en ny mascara, och hon hade 20% på en valfri på Åhlens, så hon passade på att köpa en sån innan erbjudandet gick ut. Anyway... Vi gick på Stadium efter det och där hittade jag en schysst tröja från rea-hyllan åt mig själv och Elina hittade ett par mjukisbrallor att löpa i (nu behöver hon inte låna mina insats-brallor, så man kan säga att jag fick två prylar idag!). Sen blev det en massa klännings-provande på Lindex, många fina klänningar som Elina passade i, så där blev vi ett tag kan ni förstå..!

Hmm, det var någon konstig och rolig situation som jag tänkte skriva som hände idag, men jag har tyvärr glömt bort det. Får återkomma om den ploppar upp i skallen igen.

Kan däremot ta en händelse som skedde för några veckor sen när vi var ett gäng till Balder och åt. Ameli satt som lite emellan två bord, och blev därför ett litet hinder för människor som inte är så duktiga på att kringla sig runt. Hursomhelst så hade hon tappat sin lilla handväska på golvet och nu låg den där och utgjorde ett till "hinder". En kvinna i 40-50årsåldern kom gåendes där och gissa vad! Hon sparkade på den och sa åt Ameli "smart att lägga väskan på golvet!" i en väldigt otrevlig ton. Ameli blev tokigt upprörd och var nära på att gå i handgemäng med kvinnan, och jag, skadad av all sitcom, ala Seinfeld, kunde inte sluta skratta! En sån sjuk grej har jag inte varit med om på länge! Ahahaha, så kan man ju inte säga, vilken kärring alltså! Den hade verkligen passat i Seinfeld, Elaine eller George (byt ut handväska mot väska eller något liknande) som hade blivit utsatta för det och avsnittet hade handlat om det... Briljant komik! 

Dagens ilska riktas mot: 

- Personer med mobiltelefoner vars knappljud är på (och på högsta ljudvolymen) och man märker att de uppenbarligen inte använder T9. Som även har en jobbig sms-signal som min döva och påhittade farbors morbrors farfar hade hört från graven i Moskva.

3 kommentarer:

  1. Så du har börjat med det här du med? Skojigt skojigt! Skulle vilja skriva tl;dr, men stenar i glashus och det faktum att jag faktiskt läste gör att jag inte gör det ;D

    SvaraRadera
  2. Jag hade inget val. ;)

    tl;dr... pfft! Ska man skriva fyra ord så kan man hänga på Facebook isåfall!

    SvaraRadera
  3. Och skorna! Du glömde skorna. De jätte, JÄTTEsnygga skorna jag köpte! ;)

    Jag tycker dessutom att det är alldeles lagom långt :D.

    SvaraRadera