måndag 25 maj 2009

Blåggeri och koseri.

Tänker inte nämna varför jag har börjat skriva blogg, men jag tror ni (om ni nu är mer än en som läser!) kan gissa. Oh well, kan väl inte skada tänkte jag. Så här är lite tankar och funderingar från en umepajsare.

Denna helg har varit trevlig. Lugn och skön, fått hyfsat mycket pluggande gjort och en otroligt skön löptur i söndags där det kändes som att jag hade Nike Air-skor... Jag börjar däremot bli väldigt less på tre ord som förekommer alltför ofta i mina kursböcker och på föreläsningar, dessa tre ord är: systematisera, problematisera och stigmatisera. Så om ni funderat på att använda dem i min närhet, gör inte det. Snälla. När jag tänker efter lite till, använd inte pragmatisera heller. Eller förresten, håll er borta från -tisera-ord helt och hållet!

Det har varit fint väder de senaste dagarna (jag är tråkig som tar upp vädret... men jag kände att jag kunde få göra det ändå...). Regnbåge, massa sol, korta regnskurar och relativt varmt. Det har varit mysigt helt enkelt. However, så skulle jag nog väl välja att vara på morsan och farsans position just nu. Inte för att jag är en tråkig svensson som vill till Mallorca, men det hade faktiskt varit rätt skönt att komma bort en stund, få snacka lite engelska, få bli (sol)bränd, få lite miljöombyte, få koppla bort mapp 3 som ska lämnas in 8:e juni... Jo, Elina, du hade också fått följa med även fast du inte har tid!

Men det är ju inte alltför lång tid kvar nu på denna termin, ska bli ruskigt skönt att komma till Boden och Kiruna. Det ser jag framemot hur mycket som helst. Två av mina tre hem! Det ska bli naaaaaaaaaaaajs att träffa svärföräldrar, föräldrar, Boden-folk och Kiruna-folk. Helst skulle jag vilja till Östersund en sväng också och träffa mitt posse där också. Jag får nog säga att jag har fyra hem faktiskt! Men tre som jag besöker relativt ofta.

Det får bli allt för denna gång. Nästa gång kanske jag har en mer negativ och aggressiv ton (jag läser en massa aggressionsböcker just nu!), för det finns så mycket att vara arg och bitter över. Frankrike, IPRED, sär   sk   r iv              ni   ng, idioter, Frankrike et cætera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar