fredag 8 oktober 2010

Träningsmatch.

Tidigare i veckan var jag på Stadium och utnyttjade mitt ny medlem-erbjudande på 20% en valfri vara. Jag har länge funderat på att köpa ett par stabila innebandy-skor och när jag såg att det ordinarie priset låg på 1299:-, men med Stadium-kort på 999:-, samt 20% rabatt på det så blev det en lagom summa, på dessa skor!


Så igår när vi hade träningsmatch på Tegs Centralskola mot ett annat Korpen-lag i vår division (typ 91:or eller vad de kan tänkas vara) så fick skorna chansen att visa vad de gick för. Skorna visade snabbt vad de gick för och fötterna satt som ett smäck i dem. Löjligt sköna och stabila skor! Mina fyrtiofem och en tredjedels fötter mådde tokigt bra i dem och resten av matchen kändes det riktigt roligt att ta löpturer upp och ner på plan. 

Jag gjorde en sista minuten-vinkling av min klubba över spisplattan och det lönade sig. Jag fick ett ordentligt skönare blad än tidigare. Det resulterade i ett mål och två ass, + en liten screening till ytterligare ett mål som jag måste få ta lite credit för! Matchen slutade med vinst, 5-2 och det hade nog kunnat vara något större siffror för båda lagen, men målvakterna var duktiga, speciellt vår. Med tanke på att det var vår första träningsmatch tillsammans så kände vi nöjda allihopa. Markeringsspelet funkade bra, passningsspelet rullade på fint och najsiga kombinationer blev det ett antal gånger. Dock var motståndarna inte speciellt samspelta, det var mycket enmansfintningar och slarv bland backarna, väldigt lite rull på boll mellan lagdelarna, som vi däremot lyckades väldigt bra med.

Som sagt, vi var alla nöjda och inför seriepremiären på lördag så fick vi oss en liten inblick hur vi ska spela, vilka som ska på vilken position och se vad vi går för. På lördag är det dags att se om vi kan utmana ett av de andra lagen i serien! Det ska bli mycket spännande.

Nu ikväll blir det pizza och öl med Terra-/Ventus-avdelningen från skolan! Det ska bli trevligt.

1 kommentar:

  1. Well, this is all good. Men kan du inte skriva om ngt annat än innebandy ngn gång?? ;)

    SvaraRadera