torsdag 22 oktober 2009

#21's comeback.

Nu tror ni säkert alla att det är Peter Forsberg som gjort comeback igen. Men... Det var det faktiskt inte! Utan det var allas er Mats Mäki som gjorde debuten för innebandylaget Nationerna ikväll 22.00 i Noliahallen. Västerbotten-nytt kanske har lite recap-snuttar på deras hemsida om ni är intresserade. Jag spelade som back i vårt mix-lag. Vi var bara fyra killar, så två killar på backen som bytte med varandra, och två forwards då... Man har bara fyra spelare på planen, och det måste vara två av vardera kön. Det började rätt bra och vi hade en hel del chanser, men deras målvakt hade tur och var hyfsat duktig. Vi fick en utvisning efter en minut typ, jag skulle byta och han jag bytte med var lite för snabb ut och avbröt en attack. Det var en väldigt, väldigt petig sak att blåsa för, men domaren var lite halvdålig så... De gjorde mål i ppet och några minuter senare gjorde de 0-2. Inte alltför lång tid därefter gjorde domaren sin första tabbe... Joel gjorde mål, men bollen åkte genom en maska i målet (bra jobbat.............) och domaren var felplacerad så alla utom han såg det. Yippie! Vi blev jäkligt taggade efter det och när en motståndare kom fri mot vår målvakt så tokjobbade Joel hem och slog till bollen rätt hårt bakifrån och tjejen ramlade vilket domaren tyckte var tillräckligt för att blåsa straff. Jahapp, 0-3... 

Vi tog över spelet mer och mer och de såg trötta ut, reduceringen kom men sen kom ett nytt mål från dem, och ett till. Sen gjorde Jocke Mäki mål efter en tilltrasslad situation. Ett typiskt gris-kämpa-mål. :p Men som man brukar säga, såna räknas också. Jag tror de gjorde nästa mål och sen var det dags för #21 att göra sitt första mål. Jag sprang längst vänsterkanten efter att ha dribblat två spelare, jag tog skott men det blev blockerat, men jag fick tillbaka bollen och drog iväg ett skott just bredvid en motståndare så målvakten var lite skymd och jag fick till ett rätt bra skott som gick upp i närmsta krysset. Wee, det kändes mycket bra! 

Motståndarna såg trötta ut och deras bästa spelare satt mer och på bänken och vi tog över spelet helt. Tyvärr satte vi inte våra chanser och #21's comeback i Korpen slutade med en förlust. 3-8. Tungt, tungt. Men man är ju inte direkt på topp ännu. Krävs lite matchvana och det var rätt jobbigt att spela som back i 4-4 om man gick på offensiva räder. 2xlöppass i veckan ska jag försöka klämma in i mitt fullspäckade schema... ;)

Men det var ruskigt kul att spela innebandy igen och jag ser framemot nästa match! Btw, någon som har en värmepistol i närheten av Umeå som jag kan låna? Koka vatten är inte så effektivt för att fixa bladet. >_<


1 kommentar:

  1. Nice med lite innebandy i noliahallen... de är bara att kämpa hårdare och skjuta mer så blir det mer mål ;-)

    SvaraRadera