torsdag 4 juni 2009

Redovisning - check.

Jahapp, då hade man sista lektionen för den här terminen. Alla de sex grupperna redovisade på sitt speciella sätt. Min grupp fick börja fast vi egentligen skulle ha varit tredje grupp för att datorn vår lärare hade tagit med sig inte hade trådlöst nätverkskort, så första gruppen kunde inte få ner de hade via mail (väldigt orutinerat, hallå USB-minne!?)  Det var även strul med projektorn som tog en massa tid. Men vi behöll lugnet och vi fick även positiva tankar att vi inte hade stressat upp. När vi väl kom igång så fick grupp efter grupp komma in till vår vernissage med lugn musik i bakgrunden, med salta pinnar som snacks, medan de kikade på våra fantastiska bilder (gissa vilken jag gjorde!). Därefter hade vi en PPP som var kortfattad och konkret. Inte så mycket att orda över. 

De andra grupperna hade olika "roliga" redovisningar, med sång, rim och drama. Våra lärare var väldigt nöjda med allas redovisningar och tyckte att dagen hade varit väldigt nyttig och intressant. 

På vägen hem från skolan höll jag på att blåsa bort och även bilderna som jag roffade åt mig (ingen ville ha dem, eller ingen vågade säga emot mig, som jag mer tror på!). Jälla vicken blåst asså! Mördarbacken upp till Mariehem Centrum gick trögt måste jag säga. Kändes som att man kröp upp för backen... men nu är det sommarlov, inga fler föreläsningar, bara någon inlämningsuppgift som ska in nästa vecka. Jippie! Hmm, börjar jag min distanskurs nästa vecka? Fast jag räknar ändå som att jag har sommarlov! Wohoo! Nu håller jag tummarna för min stenhårt pluggande darl som har en tokgrisig tenta imorgon. 

Som jag lovade, bilder från vår vernissage, enjoy!:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar